torsdag 5 mars 2015

Otroligt vacker gädda!!

Idag blev det en kort eftermiddags tur nere vid älven. Flötmetade under några timmar längst en vasskant som brukar vara het så här års. Gjorde många och långa drifter fram och tillbaka på denna spott men ingen gädda behagade att hugga.

Dyk nu!!
Nedfallna träd brukar funka?
Efter någon timma fortsatte jag mitt letande till lite längre ner i älven. Ett stort bakvatten bredvid ett stenröse såg hett ut. Fiskade även av detta bakvatten ganska så ihärdigt men utan resultat. Gäddorna var otroligt tröga och en tuggad betesfisk var det enda de ville bjuda på.

Packa lätt!
Två karpspön tacklade med mört
Sista ljusa timmen knöt jag om från metet och dängde ut en Westin monster teez. Dröjde inte många minuter förrens första gäddan för kvällen var i min famn. En liten men snygg fisk som lös upp min tillvaron en aning.

Stenhårt hugg! ;)
Självklart C&R!
Tempen låg endast på 2 grader så den stiger sakta men säkert uppåt.
Snart är det läge för de stora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar